Konferanse

Markedsføringsdagen og Årets Markedsfører 2025

I år slår vi sammen to høydepunkter til ett stort arrangement for alle som jobber med markedsføring, kommunikasjon og salg, 6. november 🎉

Sted:
Gaffel & Karaffel
Dato:
6
.
November
Tid:
Kl.
13:00
-
19:30
Pris:
Medlem: 2995,- / Ikke medlem: 3495,- / Student: 750,-

I år slår vi sammen to høydepunkter – Markedsføringsdagen og Årets Markedsfører – til ett stort arrangement for alle som jobber med markedsføring, kommunikasjon og salg, 6. november 🎉

Kvelden ledes av selveste Jan Rune Holdhus (for mange kjent som June Kommune).

🗓️ Program

🕐 13:00–13:30

Dørene åpner og registrering

🎤 13:30–17:00 – Foredrag og faglig program

13:30–13:45 – Velkommen ved MFFS og konferansier Jan Rune Holdhus


13:45–14:15Merkevare som vekstmotor i B2B – fra ledergruppen til marked og salg Susanne Wærholm Bærheim (Compera)


14:15–14:45De neglisjerte 2/3 av markedsføringsfaget: nøkkelen til respekt, strategi og vekst Andreas Gundersen (Frei)


14:45–15:15Et foredrag av Gnu Andreas Melvær


15:15–15:30 – ☕ Pause


15:30–16:00Merkevarebygging når interessen er lav og kompleksiteten høy Monica Hatleskog (Noova)


16:00–16:30Hvordan gå viralt som «statlig koloss» Erlend Bjelland og Eiving Kallevik (Sjøfartsdirektoratet)


16:30–17:00Konferansierens innlegg

🍽️ 17:00–18:00

Mat og mingling

🏆 18:00–19:20 – Årets Markedsfører 2025

18:00–18:20 – Årets Markedsfører 2024, Bryne FK, forteller om året som har vært


18:20–18:40 – Presentasjon av finalistene


18:40–19:20Kåring av Årets Markedsfører 2025

🎉 Fra kl. 19:20

Afterparty på Frøken Pil

🗣️ Mer om foredragene

Foredrag: Gnu

Andreas Melvær, medeier i Gnu Bar

Om eg bare kan sei ein ting? Dette bler ikkje et veldig serøst innlegg.

Så hvis du e ein sånn fyr så elske å sidda med armene i kors og tror at det å vera “sunt skeptisk” te alt vitne om ein slags intelligens, så bør du nok holda deg deg skamlangt onna. Så ka klan du forventa deg? Eg skal snakka om LinkedIN: verdens desidert trisdaste vannhøl og historien om ei rau. Ikkje ein hvilken som helst bakpart, men sjølvaste Gnu-Rauå som blei blottlagt av ordførar Losnedal mens Stavanger Symfoni Orkester lagde gnu-lydår med trombonister og kordan me kom oss dit.

Foredrag: Hvordan gå viralt som «statlig koloss»

Erlend Bjelland (videoprodusent) og Eivind Kallevik (kommunikasjonsrådgiver) i Sjøfartsdirektoratet

«At skattepengene mine går til dette er faktisk helt OK!»

Sjøfartsdirektoratets rekrutteringsfilmer har eksplodert på LinkedIn, og er sett over en million ganger på hele internett. De vant KOM-foreningens første kommunikasjonspris, for beste visuelle kommunikasjon, og ble nominert til Linkiaden-prisen 2025. Dette er historien bak direktoratets satsing på video i kommunikasjons- og markedsføringsarbeidet. Du får et innblikk i hvordan de med humor som virkemiddel – og sporty ansatte og ledelse – har klart å gi en «statlig koloss» et litt mer folkelig omdømme.

Foredrag: Merkevare som vekstmotor i B2B – fra ledergruppen til marked og salg

Susanne Wærholm Bærheim, ESG & Business Relations Manager i Compera

Susanne Wærholm Bærheim er en erfaren og engasjert leder, markedsfører og foredragsholder med bakgrunn som kommunikasjonsdirektør, markedsdirektør og konsulent både i Norge og internasjonalt. Hun har bred erfaring innen strategi, kommunikasjon, markedsføring og salgsprosesser, og har i tillegg lang fartstid som underviser og foreleser.

I sitt foredrag viser hun hvordan en sterkere merkevare bidrar til vekst for B2B-virksomheter, og hvorfor strategisk forankring av markedsføringen i ledergruppen er avgjørende. Hun deler også konkrete erfaringer om hvordan salg og marked kan spille på lag, og avslutter med å løfte blikket mot hva du faktisk trenger for å lykkes med moderne B2B-markedsføring – og hvordan du selv kan ta en tydeligere stemme i din egen organisasjon.

Foredrag: De neglisjerte 2/3 av markedsføringsfaget: nøkkelen til respekt, strategi og vekst

Andreas Gundersen, CMO i Frei (tidl. CMO i Profitbase)

En satsing på markedsføring tok Profitbase fra røde tall til 83 % vekst og exit på tre år. Men gjennombruddet kom ikke fra kampanjene. I stedet for å drukne i taktikkeri og innspill, ble markedsføring bedriftens etterretningsorgan. Kundeintervjuer, markedsundersøkelser og forskningsbasert innsikt bygde faglig respekt i ledergruppen. Dette ga arbeidsro til å jobbe langsiktig og skape resultater langt utover den vanlige forventningen om bare å skaffe leads.

Foredrag: Merkevarebygging når interessen er lav og kompleksiteten høy

Monica Hatlestad, CMO i Noova

Monica vil dele hvordan Noova gikk fra produktorientert til markedsorientert, og brukte innsikt, samarbeid og strategisk forankring til å bygge en sterkere merkevare i B2B-markedet. Dette er en ærlig historie om læring og endring, og om hva som skal til for å få marked, salg og produkt til å spille på lag i moderne B2B-markedsføring.

Prisutdeling

Kvelden rundes av med utdelingen av den gjeve prisen Årets Markedsfører 2025 – høydepunktet for regionens markedsføringshoder.

I år er prisen sponset av Amedia, og vinneren får 100 000 kroner i annonsekroner til bruk i valgfri Amedia-kanal i Rogaland.

Kvelden byr på faglig inspirasjon, gode historier og nyttig påfyll – krydret med en solid dose humor. Det blir servert god mat og drikke, lagt opp til mingling og nettverksbygging, og skikkelig feststemning. Når programmet rundes av, stopper vi ikke der – festen fortsetter med musikk og mingling utover kvelden.

Hva vurderes i Årets Markedsfører?

Prisen Årets Markedsfører deles ut til en bedrift eller organisasjon som har utmerket seg med sitt markedsføringsarbeid det siste året.

Kandidatene vurderes etter tre kriterier:

  • Innsikt – Kunnskap om målgruppe, marked og tydelige målsettinger
  • Strategi – Hvordan oppgaven er løst for å nå målene
  • Effekt – Hvilke resultater som er oppnådd

Alle tre kriteriene vektes likt. Juryen ser på helheten i markedsføringsarbeidet, men enkeltkampanjer kan trekkes frem som eksempler på en årsstrategi.

Sikre deg en plass i dag:
Dette er en unik mulighet til å bli inspirert, lære fra de beste og treffe andre engasjerte markedsføringskolleger. Vi gleder oss til å samle bransjen til en kveld med faglig påfyll og feiring av de som har utmerket seg!

PS: Frei inviterer til Afterparty på Frøken Pil og spanderer 2 drikkebonger per person. Huk av om du kommer når du bestiller billett 🥳

Påmelding

Disse har allerede meldt seg på

Flere arrangementer

Alle arrangement